niedziela, 20 lipca 2014

Bawełniany kapelusz dla księżniczki

Szydełkowanie to nie tylko ciepłe szaliczki, czapki i sweterki. Przy użyciu delikatnej bawełnianej włóczki można stworzyć wspaniałe letnie ubrania, chociażby takie jak zwiewny kapelusz, do wydziergania którego użyłam bawełnianej włóczki "Altin Basak".

szydełkowy kapelusz

Kapelusz jest lekki i przewiewny dzięki ażurowemu wzorkowi, który uzyskałam poprzez opuszczanie co drugiego słupka, w miejsce którego wykonywałam oczko łańcuszka.

letni szydełkowy kapelusz

Efekt ronda, osłaniającego oczy przed słonkiem  uzyskałam dzięki zawieszaniu 2 słupków na łańcuszkach. Całość wykończyłam pikotkami i gotowe. Kwiatek to już tylko drobna ozdoba :-)
 
crochet summer hat

Moją śliczną modelką tym razem była urocza Marysia. Dziękuję za powalający uśmiech :-)

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Jak zacząć i jak sprawić aby od czubka obwód kapelusika się powiększał ?

Przepiękny jest, ale dla mnie początkującej chyba za wysokie progi ;(

Unknown pisze...

Na moim blogu znajdziesz post "przepis na idealną czapkę", w którym opisałam uniwersalny przepis. Wszystkie nakrycia głowy szydełkuję według tego schematu. Oczywiście w zależności od rodzaju włóczki i grubości szydełka pracę rozpoczynam od różnej ilości oczek początkowych. Powodzenia!!

Anonimowy pisze...

Bardzo dziękuję za podpowiedź :) Znalazłam już post teraz cierpliwie będę próbować :)

Pozdrawiam :)