sobota, 12 kwietnia 2014

Jak zrobić zajączka z kwadratu?

Czy nie macie czasami wrażenia, że zbyt mało czasu spędzacie z własnymi dziećmi....? Ja niestety nieustannie mam poczucie, że minuty uciekają zbyt szybko i goniąc za codziennymi obowiązkami gubię cenne chwile z maluchami....

szydełkowy zajączek

Dlatego zachęcam do wspólnego wykonania wielkanocnego zajączka z kwadratu, poniżej instrukcja.

1) Potrzebny będzie kwadrat o boku ok. 10-15cm wydziergany na szydełku lub drutach, a nawet wycięty z odpowiedniego materiału,

2) Kwadrat należy sfastrygować, tak jak pokazałam na zdjęciu (sugeruję użyć drobniejszego ściegu, wtedy marszczenie będzie ładniej wyglądało). Ja używam do tego włóczki ponieważ nitka zawsze mi się zrywa,

3) Równomiernie ściągnąć, włożyć wypełnienie do główki a na koniec bardzo mocno zacisnąć i związać,

4) Plecy zajączka również zaszyć, 

szydełkowy zajączek z kwadratu

5) Tułów najlepiej zamknąć poprzez wplatanie nitki, którą później łatwo ściągnąć,

6, 7) Ostatecznie zamknąć zajączka, pamiętając o wypełnieniu brzuszka, na końcu doszyć ogonek,

8) Żeby uszka były sztywniejsze i lepiej się układały można zszyć ich boki tuż przy nasadzie na długości 2-3 cm.
 
wielkanocny zajączek z kwadratu na szydełku

I gotowe!

Mam nadzieję, że w waszych wielkanocnych koszyczkach również znajdą się własnoręcznie stworzone zajączki, powodzenia :-)


2 komentarze:

Anonimowy pisze...

udalo mi sie:) zrobilam!!1 moj pierwszy zajac:) dziekuje slicznie za instrukcje!!

Unknown pisze...

Super! Gratuluję, sezon Wielkanocny rozpoczęty ;-)