piątek, 25 lipca 2014

Jak zrobić czapkę w kolorowe paski

W mojej głowie jest mnóstwo pomysłów na czapki dla maluchów, obecnie kończę kolejną marynarską czapeczkę, której dzierganie sprawia mi ogromną przyjemność. Odkąd mam synka jestem fanką motywów marinistycznych, a połączenie bieli i granatu wprost uwielbiam.

Korzystając z okazji pokażę mój sposób łączenia ze sobą różnokolorowych rzędów czapki wyszydełkowanej słupkami.

łączenie rzędów na szydełku

Ważne jest, aby szew łączący nie był bardzo widoczny, a rzędy tego samego koloru przebiegały w jednej linii. Czapkę szydełkujemy równocześnie używając dwóch kolorów włóczek. Nie należy odcinać nitek po skończeniu każdego rzędu, aby uniknąć wiązania zbyt wielu pętelek.

zmiana koloru na szydełku

1. Wykonać odpowiednią ilość słupków w białym rzędzie,
2. Szydełko wbić w oczko łańcuszka, znajdujące się tuż przed pierwszym słupkiem białego rzędu,
3. Białą nitką zrobić oczko ścisłe i mocno zacisnąć,
4. Dołączyć granatową nitkę,

czapka w paski na szydełku

5. Zrobić oczko ścisłe granatową nitką, 
6. Bardzo mocno zacisnąć,
7. Jedno luźne oczko łańcuszka (otrzymujemy 1 "niby słupek" początkowy)
8. Przerobić rząd granatowych słupków.

jak łączyć kolory w czapce na szydełku

Na lewej stronie czapki (zdjęcie u góry) widać jak łączą się różnokolorowe nitki, bez konieczności plątania w każdym rzędzie supełka. Poniżej widoczny (niewidoczny) szew łączący, który przebiega z tyłu czapki. 
Wygląda całkiem nieźle :-)

Podpowiedź jak rozpocząć dzierganie czapki oraz inne praktyczne wskazówki znajdziecie w serii postów z szydełkowymi instrukcjami.

Niedługo czapka będzie gotowa!

Brak komentarzy: