sobota, 5 kwietnia 2014

Wiosenna czapka dla marynarza

Czapkowy zawrót głowy trwa  :-) Przedstawiam kolejną wiosenną czapeczkę, tym razem dla trzyletniego Antosia.
Czapka dla małego marynarza, wydziergana słupkami, na bazie koła.
 
szydełkowa czapka w paski

 Oczywiście pracę rozpoczęłam od pętelki, żeby ściśle zamknąć czubek robótki. Mama Antosia chciała żeby czapka miała nauszniki, ale zastanawiałyśmy się, czy chłopczyk nie jest już za duży na wiszące troczki. Troszkę pokombinowałam i udało się tak wykończyć czapkę, aby wiązania nie były konieczne.

crochet hat stripes

Nauszniki nie są zbyt duże, a całą czapkę wykończyłam bardzo ściśle półsłupkami z narzuconą nitką, dzięki temu uszka są idealnie przykryte. W tym przypadku nawet nie było konieczne wrabianie gumowanej nitki.

Oczywiście w marynarskiej czapce nie mogło zabraknąć motywu kotwicy, doskonałym miejscem do wyhaftowania okazały się nauszniki.


Jakich włóczek użyłam? Cóż za pytanie, oczywiście Red Heart Baby firmy Coats w kolorach 8509 (granat),  8500 (biały) oraz 8505 (czerwony). Czapka jak zwykle jest mięciutka, miła w dotyku, nie "gryzie" i co ważne dla mam, pranie jej nie stanowi problemu. Polecam!

włóczki red heart

Moc buziaków dla Antosia i całej rodzinki :-)

ps. tym razem czapka nie jest prezentowana przez moją małą modelkę, ponieważ Amelka zaprotestowała...
Cytuję: "Mamo, to jest czapka dla chłopczyków, ja na pewno jej nie założę!" No cóż, w końcu to już mała kobietka :-)

Przy okazji kilka szczegółów na temat włóczki Red Heart Baby:
Wyprodukowana przez Coast (Turcja). Delikatna włóczka, idealna na odzież dziecięcą. Dostępna w kolorach jednolitych i melanżowych. Bardzo miła w dotyku i idealna na wyroby dla dzieci :-)

Skład: 100% akryl,
Długość: 50g/190m,
Zalecane druty/szydełko: 3,0 mm,
Producent zaleca w temp. 30 stopni C, nie prasować, nie chlorować,
Cena za motek: 4,00 zł - 6,00 zł

Próbkę o wymiarach 10 cm x 10 cm tworzy kwadrat 25 oczek x 35 rzędów.
 

Brak komentarzy: