środa, 9 kwietnia 2014

Ażurkowa czapka

Tym razem troszkę inna odsłona wiosennej czapki wyszydełkowanej z Red Heart Baby. Czapkę dla dziewczynki wykonałam tzw. wachlarzykami, dzięki czemu powstał ciekawy ażurowy wzór.

ażurowa czapka na szydełku

Cała trudność w wykonaniu tej czapeczki polega na stopniowym powiększaniu wachlarzyków, tak aby wzór układał się symetrycznie. 

wachlarzyki na szydełku

Ja swoją robótkę rozpoczynam od przerobienia kilku rzędów słupkami, kiedy uzyskam pożądaną ilość oczek (musi być podzielna przez 3), przechodzę do tworzenia wachlarzyków według schematu: 1 oczko opuszczone, wachlarzyk, 1 oczko opuszczone.

ażurkowa czapka na szydełku

Początkowe rzędy wachlarzyków składają się z poczwórnych pęczków słupków, dalej żeby poszerzyć czapkę stopniowo zwiększam ilość słupków w każdym pęczku do sześciu i gotowe :-)

Do wykonania czapki użyłam nowości z serii Red Heart Baby w kolorze 8529. Trudno opisać ten kolor... ja powiedziałabym, że jest to brudny róż z lekką domieszką jasnego kakaowego odcienia, naprawdę jest bardzo ciekawy i polecam go na wyroby dla małych księżniczek :-)
Mojej córci przypadł do gustu i tym razem chętnie założyła maminą robótkę :-)


Dla wszystkich, którzy znają Red Heart Baby, a nie mieli jeszcze przyjemności pracować z odcieniem 8529, prezentuję go na tle kilku innych  kolorów.


Brak komentarzy: